2010-04-16

Gnäll

Jag har sökt ett jobb i grannkommunen, över sommaren och när jag ringde dit, så fick jag reda på att alla de tar in måste vara anmälda till af. Och det är, förlåt VAR, inte jag. Jag stängde butiken i oktober och har ingen a-kassa. Jag anser att jag fixar mina jobb själv. Nu var jag tvungen att gå till af ändå, för jag vill verkligen ha jobbet. Jag ringde och gnällde för en kompis igår och vi kom fram till att det måste vara någon slags diskriminering. Ja, sen kom jag på att det handlade om att företaget, staten, inte vill betala lön under utbildningstiden på 4 veckor... Så OM jag blir kallad till intervju och får gå utbildningen, så får jag en ersättning på dryga 200 kr OM DAGEN. Man kan hålla sig för skratt! MEN eftersom jag är en person som försöker se positivt på saker, så tänker jag att jag isf får en betald (om än lite) utbildning. Nja kanske inte så tokigt ändå, om det dessutom leder till jobb! Så ja! Nu känns det bättre. HOPPAS jag blir kallad till intervju nu då. *Håller tummarna*

Inga kommentarer: